Points of you

Points of you – הוא שם הקורס שמעבירה הייא מרהג' באמצעות הלמידה מרחוק. בקורס זה הילדים בוחרים לכתוב מכתב המעודד ביטוי עצמי, כאשר הם התבקשו לדמיין את עצמם כהורים בעתיד, שכותבים לילדם מכתב שבו הם מספרים מהי מלחמה ומה קורה במדינה ובעולם. לכתוב על עצמם, על חייהם בתקופת המלחמה, על הלמידה מרחוק, על קושיים, אכזבות ותסכום ולתת שלוש עצות כיצד מסתדרים בתקופות מאתגרות.

תיא סרוע כותבת כך (תרגום מהמקור בערבית):

המצב היה קשה מאוד בגלל שאף אחד לא חשב שבתקופה זו תהיה מלחמה, היתה הפתעה גדולה. הדבר הכי קשה כששמענו את החדשות ומספר האנשים שמתו היתה לי רגשה רעה מאוד והיתי עצובה ופוחדת. סידרנו את המקלט בבית שלי ושמנו בו הרבה דברים כמו מים, אוכל, מנורת חירום. בזמן שכל אחד היה רק בבית לא יכול לצאת אני והמשפחה שלי היינו עושים פעילויות בבית כדי להרגיש בשמחה קצת. בטח היינו לומדים מרחוק, זה היה דבר אחר כי אני לא חשבתי שנחזור להמצב הזה אחרי הקורונה. היה קשה גם בגלל שזו השנה הראשונה שלי בבית ספר תיכון ועוד לה הכרתי את המורים אבל אנחנו מנסים להתמודד ומקווים שזה יסתיים בקרוב.

שיר כהן כותבת:

היי זאת שיר
אז אממ… בהתחלה ממש פחדתי כשאמא שלי אמרה לי שיש מלחמה איך שקמתי בבוקר ואפילו הלכנו לישון במקלט כי ממש פחדנו אבל אז גילינו שייקח לזה זמן להגיע לצפון אבל אז הייתה אזעקה אז המשכנו לישון במקלט עוד כמה ימים למרות שזאת הייתה אזעקת שווא, פשוט ממש ממש פחדנו. אבל אז האנשים שישנו איתנו במקלט הפסיקו לישון שם ופחדנו לישון לבד אז גם אנחנו הפסקנו ועכשיו אני פחות מפחדת כי אני גרה במקום ממש בטוח.

וכמובן, יש גם צילומים של השיעור:

למידה מרחוק