• מאמרים, כתבות וקישוריםנושא חוקר - כזה עדיין לא היה כאן!

    נושא חוקר - התעופפו אנרגיות אינטלקטואליות שעדיין לא הכרנו כאן!

     

    הכיוון החדש של עבודות חקר, או בשם שקבעו התלמידים לקורס - "נושא חוקר", ככל הנראה מצליח. מקורס חובה לתלמידי ט' לסיום לימודיהם במרכז, הפך הקורס לרשות - לבחירת התלמידים. כך אנחנו עובדים זו השנה השניה, ומתפעלים ממספר התלמידים הגדול שהחליטו להתמודד עם המשימה הגדולה, וגם זה בלשון המעטה. השנה, במטרה להוסיף כיווני חשיבה ודיסציפלינות חקר נוספות - גדל צוות המורים אשר מסייע לתלמידים - כמעט מידי שבוע.

    השנה החלה עם צוות של שתיים - דניאלה שאול, המנחה את הקורס ולצידה הייא אטיב. די מהר נקראה אפרת טל, יועצת בית הספר לסייע לצוות, ואופיר החליט לצרף אליו גם את אסף סופר - המורה למתמטיקה ואת רחל רבינוביץ המורה לאמנות, ואפילו מתורגמן לשפה הערבית. בשיעור שעבר כולם נכחו בכתה, המורים התפרסו בין התלמידים, במטרה לנסות ולייעץ אישית לאיזה כיוון מחקר וחשיבה כדאי לנסות ולהוביל את הנושא האישי, השונה מתלמיד לתלמיד לחלוטין. בכתה היתה תחושה של עבודה פורצת גבולות, של חשיבה שהרחיקה אל עולמות לא מוכרים, תחומי חשיבה מאתגרים מאין כמוהם - לשמחתה והתרגשותה הרבה של מנחת הקורס.

    האם יצרנו כאן מתכונת חדשה? נדע בסוף השנה. התחושה היא של הזדמנות ראשונה לעבוד בצורה כל כך מרתקת ורב-כיוונית שחייבת להצליח, לא? צפו בצילומים.

     

    רחל מנחה את טל

     

    מבט כללי על פינה אחת עם חלק מצוות המנחים

     

    אפרת ואסף עם יובל

     

    טל ויערה

     

    הייא ומייסם

     

     

     

     

     ולסיום - הייא שלנו בטבילת אש - מנחה לראשונה ומסבירה את ההבדל בין מחקר כמותני למחקר איכותני. 

     

    איך מוצאים מרכז מעגל על ידי מזלג?
    רמז ראשון לחידת השעה
    הם יודעים לבצע חישובים מתמטיים מסובכים בתוך שניות ספורות, לענות על שאלות בתחומים שונים ומגוונים ובאופן כללי – להנות מהלימודים. מÄיהÅם ההתלמידים המחוננים? כתבה מאתר ידיעות אחרונות 30/9/2008.
    מיהו ילד מחונן וכיצד יממש את מחוננותו ויגיע לכלל מצוינות? מהו הרקע המשפחתי והתרבותי המעודד מחוננות? מדוע ילדים בעלי פוטנציאל גבוה אינם משיגים הישגים המותאמים ליכולתם?
    בעשור האחרון גוברת ההכרה בכך שחינוך מחוננים הוא סוג של חינוך מיוחד. המורים צריכים לדעת לגרות ולאתגר את התלמידים, אך גם לזכור שמבחינה רגשית הם זקוקים לעידוד ולטיפוח ההערכה העצמית. אין פלא שמורים יוצאים סחוטים. כתבה שלישית בסדרה על חממות אלטרנטיוויות לגידול מורים