• מאמרים, כתבות וקישוריםנושא חוקר - כזה עדיין לא היה כאן!

    נושא חוקר - התעופפו אנרגיות אינטלקטואליות שעדיין לא הכרנו כאן!

     

    הכיוון החדש של עבודות חקר, או בשם שקבעו התלמידים לקורס - "נושא חוקר", ככל הנראה מצליח. מקורס חובה לתלמידי ט' לסיום לימודיהם במרכז, הפך הקורס לרשות - לבחירת התלמידים. כך אנחנו עובדים זו השנה השניה, ומתפעלים ממספר התלמידים הגדול שהחליטו להתמודד עם המשימה הגדולה, וגם זה בלשון המעטה. השנה, במטרה להוסיף כיווני חשיבה ודיסציפלינות חקר נוספות - גדל צוות המורים אשר מסייע לתלמידים - כמעט מידי שבוע.

    השנה החלה עם צוות של שתיים - דניאלה שאול, המנחה את הקורס ולצידה הייא אטיב. די מהר נקראה אפרת טל, יועצת בית הספר לסייע לצוות, ואופיר החליט לצרף אליו גם את אסף סופר - המורה למתמטיקה ואת רחל רבינוביץ המורה לאמנות, ואפילו מתורגמן לשפה הערבית. בשיעור שעבר כולם נכחו בכתה, המורים התפרסו בין התלמידים, במטרה לנסות ולייעץ אישית לאיזה כיוון מחקר וחשיבה כדאי לנסות ולהוביל את הנושא האישי, השונה מתלמיד לתלמיד לחלוטין. בכתה היתה תחושה של עבודה פורצת גבולות, של חשיבה שהרחיקה אל עולמות לא מוכרים, תחומי חשיבה מאתגרים מאין כמוהם - לשמחתה והתרגשותה הרבה של מנחת הקורס.

    האם יצרנו כאן מתכונת חדשה? נדע בסוף השנה. התחושה היא של הזדמנות ראשונה לעבוד בצורה כל כך מרתקת ורב-כיוונית שחייבת להצליח, לא? צפו בצילומים.

     

    רחל מנחה את טל

     

    מבט כללי על פינה אחת עם חלק מצוות המנחים

     

    אפרת ואסף עם יובל

     

    טל ויערה

     

    הייא ומייסם

     

     

     

     

     ולסיום - הייא שלנו בטבילת אש - מנחה לראשונה ומסבירה את ההבדל בין מחקר כמותני למחקר איכותני. 

     

    במרכז הכתבה ראיון עם סימה רבלין, אחראית על תכניות המחוננים במחוז הצפון
    על פוסט-מודרניזם, ועל סיום המודרניזם,
    ד"ר אריקה לנדאו בראיון בערוץ 10 – על יצירתיות, על ילדים מחוננים, על ההיבט הנוסף של איינשטיין, על החיים כחיפוש אחד גדול... על החיפוש הנוסף, אותו יש להקנות למחוננים, על המחוננות עצמה
    רשימת עבודות התלמידים - "הפרוייקטים" לשנת תשס"ט. העבודות הינן משימות חקר שתלמידי שכבת ט' מבצעים בסיום שש שנות לימודים במרכז והן משתתפות בתחרות העבודות השנתית ע"ש עמי פלד ז"ל, תלמיד המחזור הראשון בתל חי שנספה בתאונת דרכים.